کم شنوایی یا کم شنوایی چیست؟

آمار مطالب

کل مطالب : 21
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 26
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 1794
بازدید سال : 10790
بازدید کلی : 27194

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گِلین و آدرس gelin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : gelin65
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1402
نظرات


کم شنوایی یا کم شنوایی یک بیماری جدی و خاص است که بخش زیادی از زندگی انسان را از نظر روانی و فیزیولوژیکی تحت تاثیر قرار می دهد.در زیر در مورد انواع، علل، علائم و درمان کم شنوایی صحبت خواهیم کرد. . با ساختار گوش داخلی آشنا شوید تا عملکردها و تأثیرات آن بر سایر سیستم های بدن راحت تر قابل درک باشد.

این فرآیند از سه بخش زیر تشکیل شده است:

1) قسمت حلزونی

2) مجاری نیم دایره

3) پاسیو

گوش داخلی حاوی گیرنده های شنوایی و تعادل است. گیرنده های شنوایی در حلزون، امواج صوتی را به پیام های عصبی تبدیل می کنند و مسئول شنوایی هستند. گیرنده های تعادل در کانال های نیم دایره ای و دهلیز یافت می شوند. آنها در حس تعادل نقش دارند

کم شنوایی چیست؟

کم شنوایی معمولاً در اثر آسیب به گوش داخلی یا عصب ایجاد می شود. این عارضه گوش می تواند ناشی از نقص مادرزادی، آسیب، بیماری، برخی داروها، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند یا پیری پوست باشد. ) که علامت اصلی آن ناتوانی است. برای شنیدن یک صدا

علائم و نشانه های کم شنوایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

او نمی تواند گفتار و صداهای دیگر را بشنود

در درک کلمات به خصوص در نویز پس زمینه یا در شلوغی مشکل دارد

مشکل در شنیدن صامت ها

صدای تلویزیون یا رادیو خود را زیاد کنید.

از گفتگو بپرهیزید

از برخی روابط اجتماعی اجتناب کنید

اختلالات تعادل

انواع کم شنوایی

کم شنوایی در هر سنی ممکن است رخ دهد. از طرفی کم شنوایی در سنین مختلف علل مختلفی دارد. به طور کلی سه نوع کم شنوایی وجود دارد که در زیر به اختصار توضیح داده شده است.

کم شنوایی حسی عصبی

اگر گوش داخلی یا عصب شنوایی آسیب ببیند، شنوایی حسی عصبی فرد از دست خواهد رفت. شایع ترین علت کم شنوایی حسی عصبی یک سری سلول های مویی است. (سلول های حسی دستگاه شنوایی در گوش داخلی) آسیب دیده اند.

کم شنوایی حسی عصبی شایع ترین نوع کم شنوایی است. اگرچه این نوع کم شنوایی معمولاً با گزینه های پزشکی یا جراحی قابل درمان نیست، اما راه های مختلفی برای کمک به اکثر این افراد در شنوایی و بهبود کیفیت زندگی آنها وجود دارد.

کم شنوایی هدایت کننده یا هدایت کننده

هنگامی که گوش میانی یا گوش خارجی آنقدر آسیب می بیند که دیگر نمی تواند امواج صوتی را از محیط بیرون به گوش داخلی منتقل کند، کم شنوایی رسانایی یا کم شنوایی رسانایی رخ می دهد. به عنوان مثال، رسوبات جرم گوش یا گیرکردن یک جسم خارجی در مجرای گوش منجر به کاهش شنوایی هدایتی می شود.

این نوع کم شنوایی شایع ترین نوع کم شنوایی در کودکان است. عفونت گوش اغلب باعث آسیب به گوش میانی می شود. در برخی موارد، کم شنوایی پیشرونده را می توان به صورت پزشکی یا جراحی درمان کرد.

عملکردهای مهم برای تزریق چربی

با تزریق چربی به پوست صورت خود می توانید از شر انواع چین و چروک، خط اخم و خط خنده، تیرگی و منافذ خلاص شوید. الزامات مهمی برای تزریق چربی وجود دارد، متقاضیان باید قبل از انجام این کار سوابق پزشکی خود را ارائه دهند.

تزریق چربی می تواند تا حد زیادی سایش و پارگی ناشی از افزایش سن را جبران کند. این مشکلات مربوط به سن معمولاً شامل خطوط خنده، خطوط اخم، خطوط گوشه دهان، چین و چروک، گودی و گودی (مانند زیر چشم یا زیر استخوان گونه) می شود. کاهش حجم لب را نیز می توان با تزریق چربی برطرف کرد و جای جوش های آکنه را نیز می توان با این روش درمان کرد.

به طور کلی، افرادی که دارای یک یا چند مورد از شرایط ذکر شده در بالا هستند، می توانند از پیوند چربی اتولوگ بهره مند شوند. با این حال، افرادی که تحت تزریق چربی قرار می گیرند، معمولا بزرگسالانی هستند که می خواهند مشکلاتی مانند چین و چروک، خطوط خنده، خطوط اخم یا چین و چروک های گوشه دهان را اصلاح کنند. البته ممکن است افراد جوان تر نیز برای تزریق چربی مناسب باشند.

انتقال چربی از طریق تزریق معمولا برای افرادی که لیپوآتروفی را تجربه کرده اند استفاده می شود. در لیپوآتروفی، لایه چربی صورت که گونه ها و خطوط پیشانی را تشکیل می دهد از بین می رود. در واقع تزریق چربی می تواند نواحی خالی را پر کرده و جذابیت خطوط کانتور را بازگرداند.

مطالعه مقاله کامل: https://payju.ir/content/مراکز-شنوایی-سنجی-و-سمعک-در-شیراز



تعداد بازدید از این مطلب: 74491
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود